2016!!!

Ja, 2015 zit er bijna op, tijd om de balans op te maken.

Afvallen: op weg naar 85kg, ben over de helft. Deze decembermaand wel een dipje, maar heb er alle vertrouwen in dat dit doel in 2016 wordt bereikt.
Doel 2016: 85kg!

School: Helaas nog geen tijd gehad om mijn stageverslag te schrijven, daarom jaar 2 nog niet kunnen afronden. Maar geen probleem, zolang het maar voor schooljaar 4 is afgerond. Jaar 3 is alweer bijna op de helft, en verloopt nog volgens planning.
Doel 2016: Studiejaar 2 en 3 afronden

Hardlopen: Dit gaat heel erg lekker. Doelen van 2015 zijn gehaald en verscherpt.
Voor komend jaar:
– Iedere maand minimaal 1 evenement meelopen
– Rondje Mokum lopen (7 evenementen)
– 10 km binnen 45 minuten halen
– 10 miles binnen 75 minuten halen

Al met al ben ik tevreden over 2015. Fotografie krijgt nog geen prio, dat staat nog op een laag pitje. Wellicht kan dat in 2017 weer opgepakt worden…

Iedereen de beste wensen voor 2016!!!

image

Update Doelen

Afgelopen september schreef ik over mijn doelen:

2015:
– Steefgewicht 85kg halen
– 10km hardlopen binnen 60 minuten
– minstens één webessay schrijven
– Stageopdracht afronden
2016:
– 10 miles lopen binnen 90 minuten
– minstens twee webessays schrijven
– jaar 3 van opleiding afronden
2017:
– halve marathon lopen binnen 120 minuten
– minstens twee webessays schrijven
– Afstuderen

Het hardloopvirus heb ik helemaal te pakken. De 10km van de Singelloop in Breda liep ik vorige week in 52:22. Vandaag 10km van de marathon in Eindhoven: 47:26!

Doel 10km 2015 bereikt, tijd om de vervolgdoelen bij te stellen (met behulp van Runinfo.nl/verwachtingen).

2015:
– Steefgewicht 85kg halen
10km hardlopen binnen 60 minuten :-)
– minstens één webessay schrijven
– Stageopdracht afronden
2016:
– 10 miles lopen binnen 90 80 minuten
– minstens twee webessays schrijven
– jaar 3 van opleiding afronden
2017:
– halve marathon lopen binnen 120 105 minuten
– minstens twee webessays schrijven
– Afstuderen

Man, wat krijg je een enorme kick van zo’n evenement meelopen… Superverslavend! Maar nu eerst weer aandacht voor de opleiding.

Dylan

“Nee, dit weekend kom ik niet toe aan huiswerk, mijn zoontje heeft zijn eerste voetbalwedstijd…”

“O, leuk! Bij welk team speelt ie?”

“eh………….. geen idee…”

Slechte papa!

Dus bij deze een goedmakertje voor Dylan, de nieuwste ster van Rood-Wit ’62!

AG20151003_001 AG20151003_002 AG20151003_003 AG20151003_004 AG20151003_005 AG20151003_006 AG20151003_007 AG20151003_008 AG20151003_009 AG20151003_010 AG20151003_011

Gewicht

Nou, even snel één van mijn doelstellingen toelichten. Ik was/ben te zwaar. Dat was an sich niet zo’n probleem, maar begon me wel zorgen te maken. Ik ben al jaren plasmadonor. Voor iedere donatie krijg je een kleine medische check, en daaruit bleek mijn bloeddruk de laatste jaren behoorlijk hoog. Niet te hoog, maar hoger dan vroeger. Daarnaast komen hart- en vaatziekten in de familie voor en begon ik mijn oude conditie te missen (de kinderen putten me steeds sneller uit). Tijd voor actie.

Juli 2014:

AG20140706_500px

Wat research gedaan: volgens de bmi-formule past bij mijn leeftijd en lengte een gewicht tussen de 65 en 85 kilo… Hmmm, dat is niet in een paar weekjes geregeld. Verder researchen: gezond afvallen is 0,5 tot 1kg per week. Hoe ga ik dat bijhouden? In een schriftje alles bijhouden heb ik ooit gedaan en werkte goed, maar is niet van deze (mobiele) tijd. Een app. MyFitnessPal blijkt voor mij perfect te werken.

En verder meer bewegen. Ik begon met een paar wandelingen, van werk naar huis bleek erg ambitieus (18km). Maar een rondje Strabrechtse Heide ging prima, net als wat langere rondjes door de wijk met de hond. Als afwisseling ook een paar dumbbells aangeschaft en met lichte krachttraining begonnen. Na een paar weken voorzichtig begonnen met touwtje springen en hardlopen… Alles begon steeds beter te voelen. Tijd voor een doel erbij: opgeven voor een 10km evenement! Daarover schrijf ik later verder, deze post gaat over de 85 kilo bereiken. Ik ben er nog niet, maar voel me prima en heb geen haast. Bij de medische checks bleek mijn bloeddruk te dalen en is inmiddels weer op het oude gezondere niveau. En de positieve reacties in mijn omgeving zijn erg fijn om te horen.

September 2015

Arigo 01

Ten slotte een kleine lofzang over MyFitnessPal. De scanfunctie is superhandig en de macro-overzichten (koolhydraten, vetten, eiwitten) gaven een goed inzicht om mijn eetpatroon aan te passen. Ook fijn is het koppelen naar andere (sport)apps, zoals Runkeeper. Ik blijf het voorlopig gebruiken.

Doelen

Een eerste blog zonder foto’s… Een korte toelichting: deze site was ooit bedoeld om mijn fotografisch werk te presenteren. Door een druk gezin, fulltime baan en een deeltijd opleiding erbij is de site meer een fotoblog met familiefoto’s geworden. Nu ik halverwege mijn opleiding ben, wil ik eigenlijk meer dan alleen foto’s kwijt op deze site. Om te beginnen een kort bericht over doelen die ik mezelf onlangs heb gesteld:
2015:
– Steefgewicht 85kg halen
– 10km hardlopen binnen 60 minuten
– minstens één webessay schrijven
– Stageopdracht afronden
2016:
– 10 miles lopen binnen 90 minuten
– minstens twee webessays schrijven
– jaar 3 van opleiding afronden
2017:
– halve marathon lopen binnen 120 minuten
– minstens twee webessays schrijven
– Afstuderen

Ik kan inmiddels pagina’s volschrijven over deze ambities… en dat ga ik ook doen, in toekomstige posts.

Herfstvakantie

Eventjes had papa tijd om de camera mee te nemen naar de bossen…
Geschoten met de 5DII, Sigma 24mm super-wide, Nikon 50mm 1.4ai en Canon’s 50mm 1.4 usm, 100mm 2.8 usm Macro en 135 2.0L usm.

AG20141018_001 AG20141018_001a AG20141018_003 AG20141018_003a AG20141018_003b AG20141018_003c AG20141018_005 AG20141018_007 AG20141018_008 AG20141018_009 AG20141018_010 AG20141018_011 AG20141018_015